🔲43 درصد معلمان می گویند که کارهای خوب آنها دیده نمی شود.
خیلی از معلمان ناخشنودند، چرا که بر این باورند که مدیر آنها کمتر به کار خوبشان ارج می نهند.
آنها مشتاق تشویق و بازخورد مثبت هستند، اما احساس می کنند مدیران آنها در تمجید و تقدیر از آنها دچار کوتاهی می شوند، زمانی که:
💎تصمیمات خوبی می گیرند؛
💎ریسکهای کاری معقولی را می پذیرند.؛
💎کمک شایان توجهی برای پیشبرد جلسات ارائه می دهند؛
💎ایده های نویی را مطرح می کنند.
یکی از نشانه های یک سازمان سالم، وجود جوی مبتنی بر تقویت مثبت و قدرشناسی است. در این سازمانها باید از مدیران شنید که به کارکنان می گویند:
▫️نکته خوبی است؛
▫️از صحبت کردن با شما لذت بردم؛
▫️واقعا قابل ستایش است؛
▫️چه خوب؛
▫️چه عالی؛
▫️ممنونم؛
⭕️شش دلیل عمده که مدیران در تقدیر از معلمان خود کوتاهی می کنند :
1.آنها معلمان را برای بهره کشی و سخت کوشی بدون تشکر می خواهند.
2.آنها به معلمان به چشم هزینه تا یک دارایی باارزش و سرمایه گذاری می نگرند.
3.آنها درک نمی کنند که تقدیر و شناسایی چقدر برای معلمان اهمیت دارد.
4.آنها فاقد سطح مناسب هوش عاطفی هستند. برای آنها تشکر از معلمان، که از دید آنان افرادی عادی هستند، کاری بیزار کننده و عبث است.
5.آنها نمی دانند که چگونه به سبکی مدبرانه از معلمان شان تشکر کنند که خالص و واقعی به نظر آید و نه ریاکارانه.
6. آنها خودشان هیچ گاه مورد تقدیر مدیران ارشدشان قرار نگرفته اند.
📚منبع:
30Reasons Employees Hate Their Managers , Katcher&Snyder
ضمن تقدیر و تشکر از جناب آقای قانع مدیر محترم دبیرستان خاتم الانبیا
همکار محترم مدیر معزز:
لطفا فایل مربوطه دریافت و چنانچه نیاز به اصلاح و تکمیل داشته باشد . نظر یا اصلاحات خود را ارسال فرمایید.
لطفا برای دریافت فایل کلیک نمایید
1- بیان برنامه های راهبردی در حوزه مدیران توسط سرگره مدیران استان سرکارخانم نوشین رحیمی و بیان موارد زیر:
-اطلاع رسانی و توجیه فراخوان «برنامه ها و فعالیت های بومی و منطقه ای با محوریت فن آموری و خلاقیت » با 16 شاخص های برنامه
-توزیع نمونه فرم اصلاح شده ی ارزیابی مدارس در سه نسخه و بیان نحوه ارزیابی و امضاء و ممهور شدن
- اطلاع رسانی و توجیه بخشنامه مربوط به فراخوان جشنواره « بهترین ساماندهی زمان آموزش»
-بیان موارد ضعف که در بازدیدهای استانی توسط بازدید کنندگان مطرح شده است:
الف- نداشتن برنامه سالانه و عملیاتی مدرسه
ب- نداشتن توافقنامه شاخصای آموزسی مدارس با ادارات
ج- عدم استفاده از کتابخانه و آزمایشگاه و نداشتن وضع مطلوب
2- بیان دیدگاههای مدیران و ارائه تجربیات آنها در خصوص برخی از طرحهای خلاقانه آموزشگاه خود
3- استفاده از جدول زمانبندی جلسات شورای دبیران و برنامه سالانه دبیرستان پسرانه خاتم الانبیا(ص) دوره دوم که توسط مدیر محترم آن آموزشگاه جناب آقای قانع در اختیار گروه قرار دادند
لطفا چنانچه نیاز به نمونه برنامه یا فایل خاصی داشتید با ارسال پیامی خبر دهید